Er is niets vervelender dan storingen, dat begrijpen wij volkomen. Een storing komt immers altijd ongelegen. Via ons storingsnummer 013 – 533 30 12 zijn wij altijd voor u bereikbaar, óók ’s avonds en in het weekend. Let op: daarbij geldt dan wél een speciaal storingstarief.

U zit gedeeltelijk of helemaal zonder stroom:
In geval van een stroomstoring is het ook mogelijk om zelf al wat actie te ondernemen en daardoor bepaalde oorzaken uit te kunnen sluiten. Zo adviseren wij u om, wanneer de stroom bij u geheel of gedeeltelijk uitvalt, eerst even bij uw buren te informeren. Zitten zij ook zonder stroom? Dan zou de oorzaak zomaar een plaatselijke stroomstoring kunnen zijn, bij het energiebedrijf.
De aardlekschakelaar valt steeds uit:
Wanneer de aardlekschakelaar uitvalt en uit blijft vallen is het raadzaam om alle groepen die bij deze aardlekschakelaar horen uit te zetten. Zet dan eerste de betreffende aardlekschakelaar weer aan. Daarna zet u de groepen weer één voor één aan. Mocht dan opnieuw de aardlekschakelaar uitvallen: zet dan de laatste groep die u aan had gezet uit en vervolgens de andere groepen weer aan. Haal bij de groep die uitvalt en u zojuist uit heeft gezet de stekkers uit de stopcontacten, ook wanneer deze misschien wat lastig bereikbaar zijn of als een apparaat niet ingeschakeld is. Zet dan de groep weer aan. Blijft de aardlekschakelaar nu omhoog staan? Dan is de kans groot dat de storing in een apparaat zit. Stop de stekkers van de apparaten één voor één weer in de stopcontacten. Vergeet niet om bij een koelkast of vriezer even te wachten, totdat deze aanslaat.
Stop/zekering defect?
In het geval van een defecte stop of zekering is ons advies om alle zekeringen goed te controleren. Weet dat het binnenste rondje niet altijd uit de zekering valt! Verwissel de zekering met een zekering, waarvan u zeker weet dat die het doet.